1403-02-19 15:09
687
0
89912
با هدف شناسایی ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای انجام می‌شود؛

سومین جشنواره سواد رسانه‌ای «جهاد تبیین» در گلستان

مسئول فضای مجازی بسیج گلستان از برگزاری سومین جشنواره نهضت سواد رسانه همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ تیر ماه جاری است.

رضا روشنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با اشاره به برگزاری سومین جشنواره سواد رسانه‌ای «جهاد تبیین» در استان گلستان اظهار کرد: شناسایی و ارزیابی ظرفیت‌های استانی و کشوری در حوزه سواد رسانه‌ای یک از مهمترین اقدامات در راستای تقویت جبهه مردمی انقلاب اسلامی و تربیت کشنگران فعالی در حوزه رسانه است.

وی با اشاره به اینکه سازمان فضای مجازی بسیج با محوریت قراردادن آموزش سواد رسانه‌ای در دو دوره قبل اقدام به برگزاری جشنواره سواد رسانه‌ای استانی و سپس جشنواره کشوری کرده است، افزود: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب برگزاری جشنواره‌های تخصصی است.

مسئول فضای مجازی بسیج گلستان بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های سواد رسانه فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید فراهم می‌آورد و ظرفیت‌ها و توانایی‌های بعضا در حاشیه نیز دیده شوند همچنین بازخورد گیری دقیق‌تری از آموزش‌های ارائه شده صورت می‌گیرد.  

روشنی با بیان اینکه سازمان فضای مجازی بسیج با هدف جهاد تبیین اقدام به برگزاری سومین جشنواره سواد رسانهای کرده است، گفت: بعد از برگزاری جشنواره‌های استانی برگزیدگان استان‌ها به جشنواره کشوری برای رقابت سراسری معرفی می‌شوند.

وی در خصوص محورهای موضوعی ارائه آثار بیان کرد: محورهای جشنواره در زمینه تربیت رسانهای، آموزش «آگاه‌سازی و انتقال اطلاعات» و پرورش «نظارت و مراقبت، انجام یا ترک رفتار و شناخت آسیب‌ها»، فناوریهای نوین ارتباطی «وسایل ارتباط جمعی، شبکه‌های اجتماعی و پخش محتوا، انفورماتیک و ارتباطات دور» است.

روشنی همچنین جریان‌شناسی رسانه را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: شناخت عقبه فکری رسانه‌ها و ترفندهای رسانه‌ای و موضوعاتی همچون رسانه ابزاری برای استعمار، سلطه بر رسانه‌ها، تسلط صهیونیسم بر رسانه‌های غرب، مالکان رسانه‌های غربی و عربی و… جزو محورهایی است که علاقمندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره آثار خود را ارسال کنند.

به گفته وی؛ بازی‌های رایانه‌ای، هوش مصنوعی، رسانه شناسی، شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد رسانهای از دیگر محورهای ترسیم شده در سومین جشنواره سواد رسانه است.

روشنی توضیح داد: شرکت‌کنندگان در بخش اقتصاد رسانه‌ای می‌توانند در سه زیربخش اشتغال رسانهای با پرداختن به درآمدزایی و ارتقاء سطح زندگی مردم از طریق رسانه‌ها ورود کنند از طرفی کارآفرینی رسانهای «کسب و کارهای رسانه‌ای» و یا شناسایی ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی در فضای مجازی اقدام به ارسال اثر کنند.

وی در خصوص قالبهای ارائه آثار بیان کرد: در بخش سخنرانی ارسال آثار باید حداقل پنج و حداکثر هشت دقیقه میکس نشده باشد، افکت و تدوین نداشته باشد، سخنرانی‌ها ویرایش شوند اما محتوای اصلی صحبت دست نخورد، ویدئوها می‌توانند زیرنویس داشته باشند.

روشنی گفت: موشن گرافیک، اینفوگرافی، کتاب، پوستر، نرم‌افزار، پاورپوینت، پادکست (فایل صوتی)، بروشور، مقاله‌های علمی-پژوهشی از دیگر بخش‌های سومین جشنواره سواد رسانه است.

وی تاکید کرد: در ارزیابی و داوری همه قالب‌های محتوایی، عدم کپی برداری، ذکر منبع محتوا، توجه به خلاقیت و ابتکار عمل، جدید و نو بودن محتوا، نداشتن غلط‌های املایی و تایپی، توجه موضوعات بصری و گرافیک مناسب توجه خواهد شد.

مسئول فضای مجازی بسیج گلستان گفت: زمان برگزاری سومین جشنواره نهضت سواد رسانه همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۰ تیر ماه جاری است.

روشنی با اشاره به اینکه سومین جشنواره کشوری سواد رسانه نیز در مردادماه برگزار می‌شود، افزود: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را به آدرس https://t.me/leylahashemi ارسال کنند.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.